Telefon całodobowy (+48) 71 338 19 19
Najważniejsze informacje

Co należy zrobić w sytuacji utraty
bliskiej osoby?

  • Zadzwoń lub przyjedź do jednego z punktów Glorii.
  • W ciągu jednego dnia ustalamy szczegóły ceremonii i załatwiamy formalności w urzędach.
Krok po kroku

Dokumenty i płatności

Płatności kredytujemy do wysokości zasiłku pogrzebowego (do 4000 zł). Rozliczamy się bezpośrednio z ZUS, KRUS, WBE MSWiA, więc nie musisz martwić się finanse.

Każda sytuacja jest inna, więc kroki, jakie należy podjąć w obliczu utraty bliskiej osoby różnią się w zależności od okoliczności. Poniżej wskazówki jakie dokumenty zgromadzić i jak postępować w 3 najważniejszych sytuacjach:

  • Śmierć w domu

    1. Gdy śmierć następuje w domu w godzinach porannych (do południa), to należy zgłosić zgon lekarzowi pierwszego kontaktu. Jeśli śmierć osoby bliskiej nastąpiła po południu lub w nocy – należy wezwać pogotowie.
    2. Po wystawieniu karty zgonu przez lekarza, należy powiadomić telefonicznie zakład pogrzebowy Gloria (telefon czynny jest całą dobę).
    3. Pracownicy naszej firmy odbiorą osobę zmarłą oraz zajmą się dopełnieniem wszystkich formalności w przychodni, Urzędzie Stanu Cywilnego.

    Prosimy pamiętać, że lekarz pierwszego kontaktu czy też lekarz pogotowia nie wzywa zakładu pogrzebowego, a wszelkie propozycje ze strony personelu pogotowia mające na celu nakłonienie Państwa do wybory konkretnej firmy pogrzebowej, są nielegalne i karalne.

  • Śmierć w szpitalu

    1. Należy odebrać kartę zgonu.
    2. Zapytać czy planowana jest autopsja (można też napisać prośbę o odstąpienie od sekcji).
    3. Z kartą zgonu oraz z dowodem osobistym osoby zmarłej należy udać się do dowolnego punktu obsługi Klienta firmy Gloria w celu rezerwacji terminu kremacji/pogrzebu oraz organizacji kompleksowej ceremonii.

    Prosimy pamiętać, że lekarz pierwszego kontaktu czy też lekarz pogotowia nie wzywa zakładu pogrzebowego, a wszelkie propozycje ze strony personelu pogotowia mające na celu nakłonienie Państwa do wyboru konkretnej firmy pogrzebowej, są nielegalne i karalne.

  • Śmierć w tragicznych okolicznościach (wypadek)

    1. Należy powiadomić pogotowie ratunkowe
    2. Lekarz pogotowia, w przypadku wątpliwości dot. przyczyny zgonu powiadomi policję i skieruje ciało osoby zmarłej do zakładu medycyny sądowej.
    3. Firma Gloria, za Państwa upoważnieniem, ustali termin autopsji, odbierze kartę zgonu oraz ciało osoby zmarłej z zakładu medycyny sądowej.

    Uwaga! Firma pogrzebowa przewożąca ciało osoby zmarłej do zakładu medycyny sądowej świadczy wyłącznie usługę transportu na zlecenie prokuratury. Nie macie Państwo obowiązku organizowania ceremonii pogrzebowej w tym zakładzie.

Dodatkowe informacje

Warto wiedzieć…

  • We Wrocławiu brakuje miejsc na cmentarzach. Dowiedz się więcej o możliwościach pochówku.

    We Wrocławiu od dawna, brakuje miejsc na cmentarzach. Nowe groby do pochówku tradycyjnego (w trumnie), dostępne są jedynie na cmentarzu komunalnym przy ul. Kiełczowskiej. Sporadcznie dostępne są groby murowane, mieszczące dwie lub cztery trumny. Istnieje również możliwość dochowania trumny do już istniejącego grobu. Jest to możliwe, pod warunkiem że minęło minimum 20 lat od poprzedniego pochówku. Urnę można dochować bez konieczności zachowywania odstępu określonego odstępu czasu.

  • We Wrocławiu funkcjonują tylko dwa krematoria - krematorium miejskie oraz krematorium „Gloria”. Jak długo trzeba czekać na kremację?

    Krematorium „Gloria” powstało z myślą o rodzinach pogrążonych żałobie. Chcieliśmy umożliwić naszym klientom, godne pożegnanie z najbliższą osobą, w pięknych i komfortowych wnętrzach naszych kaplic. Bez konieczności oczekiwania na termin kremacji, kilka lub kilkanaście dni. Posiadamy dwa piece kremacyjne, własną chłodnię i salę do tanatokosmetyki. Dzięki tak rozbudowanej infrastrukturze, pożegnanie i pochówek mogą odbyć się tego samego dnia. Krematorium Gloria to wyjątkowe miejsce na mapie naszego miasta.

Kontakt

Zadzwoń do nas lub przyjdź

Od 1989 roku pomogliśmy już tysiącom rodzin. Masz pytania? Zadzwoń lub przyjdź do jednego z naszych punktów.

Telefon całodobowy (+48) 71 338 19 19
Godziny otwarcia pon. - pt.: 8:00 - 16:00 sobota: 9:00 - 13:00 Zlokalizuj najbliższy punkt